Covid-19. Scutire sau amânare plată TVA în Vamă!
Ultimele informații privind modificările legislative vamale!
Deciziile Comisiei Europene privind epidemia Covid-19 se axează pe patru axe prioritare:
– limitarea răspândirii virusului;
– asigurarea furnizării de echipamente medicale;
– promovarea cercetării pentru tratamente și vaccinuri;
– sprijinirea locurilor de muncă, a companiilor și a economiei.
Având scopul de a facilita lupta împotriva Coronavirus-ului, Direcția Generală a Vămilor a transmis vămilor din teritoriu precizări cu privire la modul de completare a declarațiilor vamale pentru importul bunurilor care în perioada de Stare de Urgență beneficiază de scutiri sau amânari de plată a TVA-ului. Conform Art. 2 alin. 1 din OUG 33/2020: “… nu se face plata efectivă la organele vamale de către persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA … care importă, în perioada pentru care s-a instituit starea de urgență … și în următoarele 30 de zile calendaristice de la data încetării stării de urgență.”
Amânarea de TVA prevăzută în OUG 33/2020 (fără a prezenta un certificat de amânare) se aplică produselor destinate combaterii Covid-19, iar printre acestea regăsim:
– Kituri de testare pentru COVID-19 și aparate de testare si diagnostic;
– Veșminte de protecție și produse similare (măști, mănuși, scuturi din plastic pentru față etc.);
– Termometre;
– Dezinfectanți si produse pentru sterilizare (soluție de alcool, dezinfectant pentru mâini, apă oxigenată);
– Dispozitive medicale (ventilatoare, ecografe, aparate de electrodiagnostic etc.);
– Consumabile medicale (seringi, ace, vată);
– Medicamente pentru tratamentul COVID-19 (de ex. Paracetamol).
Scutirea de TVA se aplică pentru produse în legătură cu dezastrele, de această scutire beneficiază Instituțiile de stat sau Organizațiile cu caracter caritabil sau filantropic, autorizate de ANAF, pentru:
– bunurile destinate distribuirii gratuite către victimele dezastrelor care afectează teritoriul României;
– bunurile care răman în proprietatea organizațiilor, dar sunt distribuite gratuit victimelor dezastrelor pe perioada Stării de Urgență;
– bunurile importate de agenţiile pentru ajutor în caz de dezastre, pentru satisfacerea cerinţelor proprii, pe perioada activităţii lor.
Vezi lista completă cu bunuri scutite/amânate la plata TVA aici ->
Euroccoper este alături de parteneri
Situația economică și socială complexă generată de pandemia COVID-19 ne afectează pe toți – angajați, clienți și parteneri de afaceri.
În vederea gestionării activității în mod optim, în aceste momente dificile, Euroccoper a creat un grup de lucru central pentru a asigura continuitatea serviciilor companiei și menținerea calității acestora.
Vă asigurăm pe această cale că am luat toate măsurile pentru ca activitatea noastră să continue, în condiții de siguranță, atât pentru angajații noștri, cât și pentru partenerii noștri de afaceri.