{"id":1693,"date":"2020-05-05T10:50:09","date_gmt":"2020-05-05T10:50:09","guid":{"rendered":"https:\/\/instanto.org\/euroccoper\/?p=1693"},"modified":"2020-05-06T12:42:06","modified_gmt":"2020-05-06T12:42:06","slug":"one-stop-shop-o-abordare-integrata","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/euroccoper.ro\/sr\/one-stop-shop-o-abordare-integrata\/","title":{"rendered":"One Stop Shop – O abordare integrat\u0103"},"content":{"rendered":"
Servicii complete \u201eOne Stop Shop\u201c <\/strong><\/p>\n Cu activit\u0103\u021bi \u00eendreptate cu prec\u0103dere pe servicii de comisionare vamal\u0103, transport \u0219i expedi\u021bii, Euroccoper \u00ee\u0219i concentreaz\u0103 tot mai mult aten\u021bia pe opera\u021biuni logistice, activit\u0103\u021bi pe care le\u2010a dezvoltat \u00een ultimii ani \u0219i care, \u00een prezent, de\u021bin o pondere de aproape 30 de procente din totalul cifrei de afaceri de 10 milioane de euro \u00een 2018. La celebrarea a 25 de ani de activitate, compania fondat\u0103 de Aldo Roccon \u00een 1994, a ales s\u0103 \u00ee\u0219i promoveze serviciile sub sloganul \u201eOne Stop Shop\u201c, \u021bint\u00e2nd clien\u021bi c\u0103rora s\u0103 le ofere \u00eentreg lan\u021bul logistic, de la servicii vamale, la transport \u0219i p\u00e2n\u0103 la opera\u021biuni de distribu\u021bie, cu accent pe depozitare \u0219i pe servicii cu valoare ad\u0103ugat\u0103. Despre toate aceste nout\u0103\u021bi am discutat cu Romeo Dumitru, National Logistics Manager \u00een cadrul Euroccoper. <\/strong>Text: Alexandru Ionescu<\/p>\n Activitatea de depozitare c\u00e2\u0219tig\u0103 tot mai mult teren \u00een cifra de afaceri a Euroccoper, companie care ofer\u0103 servicii logistice integrate prin cele patru segmente principale \u00een care \u00ee\u0219i desf\u0103\u0219oar\u0103 activitatea: comisionare vamal\u0103, expedi\u021bii interna\u021bionale, depozitare \u0219i distribu\u021bie na\u021bional\u0103. \u00cenceput\u0103 printr\u2010o conjunctur\u0103, mai mult la nivel experimental, logistica s\u2010a dezvoltat foarte mult \u00een cadrul companiei timi\u0219orene, iar la finalul anului trecut contabiliz\u00e2nd aproximativ 30% din totalul afacerilor. \u201eActivitatea este \u00een cre\u0219tere, \u00eens\u0103 ponderea cea mai mare o au serviciile vamale \u0219i depozitarea, unde am reu\u0219it s\u0103 eficientiz\u0103m activit\u0103\u021bile optimiz\u00e2nd costurile, concomitent cu o cre\u0219tere de volume, provenit\u0103 nu at\u00e2t de la o cre\u0219tere spectaculoas\u0103 a num\u0103rului de parteneriate\u2010 avem circa 50 de clien\u021bi permanen\u021bi \u0219i alte 10\u201015 colabor\u0103ri periodice \u2010 c\u00e2t mai ales a dezvolt\u0103rii partenerilor no\u0219tri. Per total activitate de depozitare, observ\u0103m o cre\u0219tere a volumelor de 10%\u201c, explic\u0103 Romeo Dumitru, National Logistics Manager Euroccoper, care s\u2010a al\u0103turat echipei \u00een iunie anul trecut, prelu\u00e2nd atribu\u021biile de coordonare a activit\u0103\u021bii de depozitare la nivel na\u021bional. \u00cen privin\u021ba cre\u0219terilor totale, \u00een ultimii ani businessul companiei cu sediul central \u00een Timi\u0219oara a fost \u00eentr\u2010o continu\u0103 cre\u0219tere, plusul la nivel consolidat de 2018 fiind de peste 30% fa\u021b\u0103 de perioada similar\u0103 din 2017. \u00cen opinia lui Romeo Dumitru, \u00een ceea ce prive\u0219te logistica, acest lucru se datoreaz\u0103 unei eficientiz\u0103ri a folosirii spa\u021biului \u00een depozit, a supliment\u0103rii personalului, al\u0103turi de c\u00e2teva schimb\u0103ri \u00een modul de lucru, cum ar fi adaptarea programului de lucru la nevoia clientului, compens\u00e2nd astfel \u00eent\u00e2rzierile generate de opera\u021biunile vamale \u0219i extinderea programului de lucru la mai multe schimburi pe parte de depozitare, astfel \u00eenc\u00e2t s\u0103 fie evitate costurile suplimentare pe care le \u00eenregistra clientul, at\u00e2t \u00een situa\u021biile \u00een care erau implicate liniile maritime sau alte penaliz\u0103ri. Nu \u00een ultimul r\u00e2nd, pentru a automatiza c\u00e2t mai multe procese, Euroccoper a investit \u0219i \u00een modificarea WMS0\u2010ului, reu\u0219ind astfel s\u0103 diminueze gradul de implicare uman\u0103 \u00een opera\u021biunile de depozitare cu 20%, \u201egrad pe care sper\u0103m s\u0103 reu\u0219im s\u0103 \u00eel sc\u0103dem \u0219i mai mult\u201c. \u201ePrin aceast\u0103 depersonalizare \u0219i prin impunerea unei discipline de lucru, reu\u0219e\u0219ti s\u0103 c\u00e2\u0219tigi mult la nivel de eficien\u021b\u0103. Conteaz\u0103 mult \u0219i personalul din back\u2010office, noi am \u00eencercat s\u0103 avem o abordare LEAN, s\u0103 nu avem prea multe niveluri ierarhice \u0219i astfel managerii de proiect s\u0103 beneficieze de o autonomie sporit\u0103.\u201c<\/p>\n Clien\u021bii receptivi la actualizarea tarifelor <\/strong><\/p>\n Dac\u00e3 ini\u021bial activitatea logistic\u0103 a Euroccoper a fost demarat\u0103 \u00een Timi\u0219oara, acolo unde este \u0219i sediul central, fiind orientat\u0103 c\u0103tre segmentul FMCG, ulterior compania \u0219i\u2010a deschis depozite \u00een Bucure\u0219ti \u0219i Constan\u021ba, prefer\u00e2nd o alt\u0103 ni\u0219\u0103, logistica industrial\u0103. \u201e\u00cen ultima perioad\u0103, pe l\u00e2ng\u0103 celelalte elemente care au influen\u021bat cre\u0219terea costurilor de depozitare, cea mai mare presiune vine din majorarea salariului minim pe economie \u00een trei etape. Suprafe\u021be de depozitare extinse <\/strong><\/p>\n Constant \u00een ultimii ani, compania a f\u0103cut investi\u021bii \u00een depozitare, at\u00e2t \u00een dotarea cu echipamente \u2010 vehicule specializate, sisteme de supraveghere video, software, c\u00e2t \u0219i \u00een extinderea suprafe\u021belor de depozitare pentru a putea asigura spa\u021bii suficiente pentru derularea opera\u021biunilor. Astfel, la Timi\u0219oara suprafa\u021ba logistic\u0103 s\u2010a extins la aproape 12.000 m2 \u00een dou\u0103 loca\u021bii, una la sediul central \u0219i alta l\u00e2ng\u0103 aeroportul Timi\u0219oara, al\u0103turi de o platform\u0103 exterioar\u0103 de 5.000 m2 pentru un important client din domeniul energiei electrice. De remarcat \u00eens\u0103 este c\u0103 activitatea de depozitare se desf\u0103\u0219oar\u0103 pe principiul \u201emulti\u2010user\u201c, cuprinz\u00e2nd mai mul\u021bi clien\u021bi cu mai multe tipuri de activitate, inclusiv zona de FMCG. Astfel, jum\u0103tate din primul depozit de la Timi\u0219oara este ocupat cu m\u0103rfuri din automotive, \u00een timp ce restul depozitului este ocupat cu m\u0103rfuri aferente altor segmente industriale. O suprafa\u021b\u0103 de circa 1.000 m2 de depozit cu temperatur\u0103 controlat\u0103 este \u00eenchiriat\u0103 \u00een prezent unui partener Euroccoper, o companie produc\u0103toare de lactate, care a avut nevoie s\u0103\u2010\u0219i m\u0103reasc\u0103 spa\u021biul, pe care acum \u0219i\u2010l gestioneaz\u0103 singur\u0103. \u201eNe\u2010am specializat pe produsele specifice clien\u021bilor, chiar dac\u0103 nu to\u021bi clien\u021bii no\u0219tri sunt din zona industrial\u0103.\u201c<\/p>\n Dac\u0103 la Timi\u0219oara vorbim de un depozit aflat \u00een proprietatea grupului sau altul \u00eenchiriat, la Bucure\u0219ti discut\u0103m de un depozit \u00eenchiriat pe termen lung, \u00een care opereaz\u0103 o suprafa\u021b\u0103 interioar\u0103 de peste 10.000 m2 \u0219i alta exterioar\u0103 de aproximativ 20.000 m2.<\/p>\n \u00cen afar\u0103 de Timi\u0219oara \u0219i Bucure\u0219ti, compania mai de\u021bine un centru logistic la Constan\u021ba aflat \u00een proprietate, \u00eemp\u0103r\u021bit \u00een dou\u0103 depozite, unul de 500 m2 \u00een Portul Constan\u021ba Sud (Agigea) \u0219i altul de 2.000 m2, recent modernizat, \u00een Portul Constan\u021ba Nord, acum fiind \u00een plin\u0103 derulare un proiect de modernizare a unei suprafe\u021be suplimentare de aproximativ 10.000 m2 \u00een Portul Constan\u021ba Nord (zona liber\u0103) ce este compus dintr\u2010o platform\u0103 extern\u0103 pretabil\u0103 depozit\u0103rii containerelor sau echipamentelor industriale \u0219i dintr\u2010o suprafa\u021b\u0103 acoperit\u0103 de circa 2.000 m2. Strategia Euroccoper \u00een ceea ce prive\u0219te spa\u021biile de depozitare este s\u0103 foloseasc\u00e3 at\u00e2t depozite aflate \u00een proprietate, c\u00e2t \u0219i depozite \u00eenchiriate, asigur\u00e2nd astfel un echilibru de suprafe\u021be la nivel regional, care s\u0103 confere un nivel crescut de flexibilitate opera\u021bional\u0103 clien\u021bilor. Indiferent de abordare, nivelul investi\u021biilor r\u0103m\u00e2ne crescut, deoarece chiar dac\u0103 nu este proprietarul spa\u021biului, compania investe\u0219te \u00een rafturi, utilaje, sisteme informatice, de supraveghere, acces, etc.<\/p>\n O abordare integrat\u0103<\/strong><\/p>\n Pentru a avea o acoperire c\u00e2t mai bun\u0103 la nivel na\u021bional, Euroccoper dore\u0219te s\u0103 deschid\u0103 un centru de cross\u2010docking \u00een regiunea Transilvania \u0219i, ulterior, \u00een Moldova, totul sub noua strategie de dezvoltare a companiei: \u201eOne Stop Shop!\u201c. Asta pentru c\u0103 activitatea ini\u021bial\u0103 a companiei, cea de comisionar vamal, a fost dezvoltat\u0103 constant, \u00een prezent fiind deschise 18 birouri vamale, at\u00e2t \u00een interior, c\u00e2t \u0219i \u00een frontier\u0103 (Serbia, Republica Moldova, Ucraina), dar \u0219i \u00een capitala Serbiei, la Belgrad. Serviciul de Grupaj Interna\u021bional pe ruta Serbia\u2010Rom\u00e2nia este disponibil tur\u2010retur \u0219i are recuren\u021b\u0103 s\u0103pt\u0103m\u00e2nal\u0103 cu plecare \u00een fiecare zi de miercuri de la Belgrad, sosire joi la Timi\u0219oara \u0219i retur \u00een aceea\u0219i zi c\u0103tre Belgrad. Despre acest serviciu, oficialul Euroccoper spune c\u0103 are \u00een spate o sum\u0103 de competen\u021be din mai multe zone de business, cum ar fi know\u2010how din zona liniilor de grupaj interna\u021bional \u00eentre diferite HUB\u2010uri europene, o experien\u021b\u0103 de 25 de ani \u00een domeniul formalit\u0103\u021bilor vamale, al\u0103turi de conexiunea cu Pall\u2010Ex Rom\u00e2nia, \u201ecea mai extins\u0103 re\u021bea de distribu\u021bie m\u0103rfuri paletizate, unde suntem membrii fondatori din anul 2011\u201c. \u201eAcest cumul informa\u021bional materializat prin acest serviciu de grupaj ne face s\u0103 credem c\u0103 avem un cuv\u00e2nt de spus pe aceast\u0103 ni\u0219\u0103 a partidelor mici de marf\u0103 pe o rut\u0103 extracomunitar\u0103.\u201c C\u00e2t despre Bucure\u0219ti, compania va conecta aceast\u0103 linie \u00een viitorul apropiat cu HUB\u2010ul propriu din Belgrad, urm\u00e2nd a fi o linie direct\u0103, \u201ecare va func\u021biona dup\u0103 acelea\u0219i procese de lucru \u0219i pentru care vom realiza o campanie de promovare na\u021bional\u0103\u201c.<\/p>\n Activitatea de distribu\u021bie este cea care completeaz\u0103 lan\u021bul logistic, domeniu \u00een cre\u0219tere \u00een cadrul Euroccoper. Astfel, distribu\u021bia se efectueaz\u0103 prin centre logistice proprii \u0219i prin intermediul Pall\u2010Ex. Aceasta este \u0219i ideea din spatele conceptului \u201eOne stop shop\u201c, compania propun\u00e2nd o palet\u0103 complet\u0103 \u0219i o abordare integrat\u0103, astfel \u00eenc\u00e2t clien\u021bii s\u0103 beneficieze de un pachet complet de servicii logistice, la un cost optimizat. Dup\u0103 cum afirm\u0103 Romeo Dumitru, compania este unul dintre primii operatori ce ofer\u0103 un portofoliu complet de servicii, acoperind tot lan\u021bul logistic, de la activitatea de intermediere transport aerian, maritim, rutier, \u00eentocmirea declara\u021biilor vamale, manipulare, depozitare, servicii cu valoare ad\u0103ugat\u0103, reprezentare fiscal\u0103, \u0219i p\u00e2n\u0103 la distribu\u021bia final\u0103.<\/p>\n Romeo Dumitru explic\u0103 faptul c\u0103 de\u2010a lungul timpului au venit cereri din partea clien\u021bilor pentru asigurarea tuturor acestor servicii, inclusiv pe proiecte punctuale de transport maritim. \u201eNoi le propunem tot lan\u021bul, \u00eens\u0103 \u00een anumite cazuri clien\u021bii au ni\u0219te rela\u021bii de ani de zile \u0219i sunt mul\u021bumi\u021bi de ceea ce au, al\u021bii cump\u0103r\u0103 \u00een condi\u021bii de tip DAP (n.r. \u2010 Deliver At Place) \u0219i nu\u2010i intereseaz\u0103 partea de vam\u0103, ori au angajat transportul de tip FOB \u2010 Free on Board la containere \u0219i Euroccoper face doar transportul rutier din port c\u0103tre Bucure\u0219ti sau alte zone din \u021bar\u0103\u201c. Clien\u021bi noi, la 25 de ani de existen\u021b\u0103<\/strong><\/p>\n Dezvoltarea organic\u0103 a coincis anul acesta cu cei 25 de ani pe pia\u021ba din Rom\u00e2nia, ocazie cu care compania a ini\u021biat mai multe proiecte de cre\u0219tere a vizibilit\u0103\u021bii, pe m\u0103sura calit\u0103\u021bii serviciilor oferite p\u00e2n\u0103 \u00een prezent. Unul dintre aceste proiecte a presupus participarea la cel mai mare t\u00e2rg dedicat sectorului industrial \u0219i de logistic\u0103 din Europa, Transport Logistic 2019, care are loc la Munchen, \u00een Germania. Potrivit oficialului, tot mai multe companii din Polonia, Cehia, Germania, Fran\u021ba, chiar \u0219i din Asia se uit\u0103 cu mare aten\u021bie la Rom\u00e2nia. Euroccoper s\u2010a num\u0103rat astfel printre companiile expozante la t\u00e2rg la standul Rom\u00e2niei, participarea realiz\u00e2ndu\u2010se prin intermediul Camerei de Comer\u021b Rom\u00e2no\u2010Germane (AHK Romania). \u201e\u00cencerc\u0103m s\u0103 atragem companii care vor s\u0103 investeasc\u0103 al\u0103turi de noi \u00een crearea parteneriatelor logistice. T\u00e2rgul a fost o bun\u0103 oportunitate pentru a face acest lucru, o parte dintre contacte s\u2010au concretizat, ceea ce pentru noi este un succes, motiv pentru care vom reedita performan\u021ba \u0219i la urm\u0103toarea edi\u021bie a t\u00e2rgului\u201c, dup\u00e3 cum mai puncteaz\u0103 Romeo Dumitru.<\/p>\n 2020 va fi un an provocator<\/strong><\/p>\n \u00cen privin\u021ba \u00eencadr\u0103rii bugetare pentru finalul de an 2019, directorul de logistic\u0103 al Euroccoper afirm\u0103 c\u0103 va \u00eenregistra o cre\u0219tere de 10%, \u00een ciuda unui \u00eenceput mai slab de an. Bugetul a fost estimat \u021bin\u00e2nd cont de toate considerentele macroeconomice \u0219i \u00een opinia lui Romeo Dumitru mediul economic se va \u00eenr\u0103ut\u0103\u021bi \u0219i mai mult anul viitor, cel pu\u021bin la nivel macro, pe de\u2010o parte din cauza conflictului \u00eentre cele dou\u0103 superputeri mondiale, China \u0219i SUA, pe de alt\u0103 parte se simte deja o recesiune tehnic\u0103 din partea Germaniei. \u201eOri c\u00e2nd intr\u0103 Germania \u00een recesiune, atunci trage dup\u0103 ea toat\u0103 Europa. Prin Germania se tranzac\u021bioneaz\u0103 mai mult de jum\u0103tate din bunurile produse sau importate \u00een Europa, chiar dac\u0103 porturile Rotterdam \u0219i Anvers sunt por\u021bi de intrare importante, iar efectele se vor resim\u021bi major \u00een activitatea de transport. Un impact important \u00een activitatea logistic\u0103 \u00eel va avea ie\u0219irea Marii Britanii din zona Euro, care cu siguran\u021b\u0103 va conduce la dezechilibre \u00een ceea ce prive\u0219te men\u021binerea costurilor la valorile actuale. Majoritatea operatorilor economici \u00ee\u0219i reorganizeaz\u0103 fluxurile logistice ca urmare a Brexit\u2010ului, iar acest lucru pentru Euroccoper constituie un poten\u021bial de cre\u0219tere \u00een activitatea vamal\u0103. Privind \u00een plan intern, vedem dificult\u0103\u021bi datorit\u0103 instabilit\u0103\u021bii m\u0103surilor legislative, nealiniate cu cerin\u021bele mediului economic concuren\u021bial. Toate cele enumerate intr\u0103 \u00een categoria provoc\u0103rilor, c\u0103rora suntem nevoi\u021bi s\u0103 le facem fa\u021b\u0103 \u0219i s\u0103 ne adapt\u0103m rapid strategia de business.\u201c<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":" Servicii complete \u201eOne Stop Shop\u201c Cu activit\u0103\u021bi \u00eendreptate cu prec\u0103dere pe servicii de comisionare vamal\u0103, transport \u0219i expedi\u021bii, Euroccoper \u00ee\u0219i concentreaz\u0103 tot mai mult aten\u021bia pe opera\u021biuni logistice, activit\u0103\u021bi pe care le\u2010a dezvoltat \u00een ultimii ani \u0219i care, \u00een prezent, de\u021bin o pondere de aproape 30 de procente din totalul cifrei de afaceri de 10 […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[1],"tags":[],"class_list":["post-1693","post","type-post","status-publish","format-standard","hentry","category-noutati"],"yoast_head":"\n
\nDrept pentru care presiunea dinspre resursa uman\u0103 a fost foarte mare \u0219i am fost nevoi\u021bi s\u0103 mergem c\u0103tre clien\u021bii no\u0219tri cu cifrele pe mas\u0103, mai ales c\u0103 \u00een depozitare resursa uman\u0103 de\u021bine o pondere foarte mare \u00een tot ceea ce \u00eenseamn\u00e3 manipulare marf\u0103\u201c, explic\u0103 directorul na\u021bional de logistic\u0103 al Euroccoper. Din fericire, parteneriatele de lung\u0103 durat\u0103 pe care compania le are au rezultat \u00eentr\u2010o abordare corect\u0103 de ambele p\u0103r\u021bi \u0219i s\u2010au putut ob\u021bine actualiz\u0103ri de tarife, ce au variat, de la caz la caz, \u00een func\u021bie de volume.<\/p>\n
\nDe\u0219i exist\u0103 clien\u021bi comuni \u00eentre cele trei loca\u021bii, profilurile partenerilor companiei sunt u\u0219or regionalizate. Dac\u0103 \u00een Vest vorbim de automotive, pentru zona de Sud majoritatea clien\u021bilor activeaz\u0103 pe segmentul industrial \u0219i FMCG \u2010 conserve, iar \u00een Est m\u0103rfuri generale din toate industriile, preponderent importuri.<\/p>\n
\nDe altfel, aproape to\u021bi clien\u021bii depozitului de la Bucure\u0219ti aduc marf\u0103 containerizat\u0103 prin Constan\u021ba, cu realizarea opera\u021biunilor vamale at\u00e2t \u00een Constan\u021ba, c\u00e2t \u0219i \u00een Bucure\u0219ti. Din totalul acestora, contractele de tip One Stop Shop ocup\u0103 o pondere important\u0103, de circa 40%.<\/p>\n